dr Magdalena Stawicka – współfundatorka i członkini Zarządu Fundacji ZERO-PIĘĆ – psycholog, psychoterapeutka. Szkoliła się w zakresie psychoterapii psychodynamicznej, systemowej; psychoterapii diady rodzic-dziecko (np. w School of Infant Mental Health w Londynie, Anna Freud Center w Londynie). Przez kilkanaście lat była adiunktem w Instytucie Psychologii UAM w Poznaniu. Współinicjatorka (wraz M. Polaszewska-Nicke) wieloletniej współpracy Fundacji ze School and Clinic of Infant Mental Health w Londynie.

Posiada certyfikaty oceny rozwoju małego dziecka: NBAS (współprowadziła również szkolenia z tej metody), Bayley III (certyfikat sędziego krajowego metody oraz szkoleniowiec), MFDR; certyfikaty z zakresu oceny stylu przywiązania u małych dzieci metodą Strange Situation (organizatorka szkolenia z Karin Grossmann z metody w Polsce), programu prewencyjnego w zakresie budowania bezpiecznego przywiązania SAFE (szkolenie u K. Brischa), facylitatora Circle of Security® Parenting TrainingTM i Circle of Security Classroom oraz Complex Trauma w zakresie pracy z rodzinami zastępczymi (wg. Dyadic Developmental Therapy) . Odbyła staże w szpitalu psychiatrycznym oraz na oddziałach neonatologicznych, pediatrycznym, porodowych. Była członkiem zespołu terapii systemowej w The Maudsley Hospital w Londynie (roczna współpraca) i Parent Infant Clinic (kilka wizyt).

Posiada certyfikaty za zakresu mediacji rodzinnych oraz terapii traumy (w tym leczenia stresu pourazowego oraz traumy rozwojowej): EMDR (i EMDR dla dzieci), Somatic Experiencing, Neuroaffective Personality Development (Marianne Bentzen) oraz NeuroAffective and Relational Model – NARM (NARM Master, Postmaster i NARM Touch) – jest asystentem w szkoleniach z tej metody, prowadzi grupy ćwiczeniowe i akredytowane sesje (krajowe i zagraniczne).

Prowadzi terapię diady rodzic-niemowlę/dziecko, indywidualną dla dorosłych i rodzinną oraz warsztaty dla rodziców. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji.

Od wielu lat opracowuje programy, prowadzi wykłady, szkolenia dotyczące problematyki przywiązania, diagnozy i terapii małych dzieci, dzieci i młodzieży, terapii rodzica z niemowlęciem, zaburzeń przywiązania, traumy (np. dla UAM, SWPS, Unittera, specjalizacji klinicznych, Urzędu Miasta Poznania, poradni psychologiczno-pedagogicznych, MOPR, przedszkoli, szkół i NGO-sów – np. FDDS) oraz superwizje indywidualne i grupowe (w tym z terapii rodzica z niemowlęciem, zaburzeń przywiązania).

Członkini WAIMH.

Autorka:

  • książki „Autodestruktywność dziecięca w świetle teorii przywiązania”,
  • rozdziału w książce – Stawicka M., Polaszewska-Nicke M., (2016). “Toward the baby”: first steps in supporting parents in early encounters with their infants. A reflection from Poland.; in: S. Acquarone (Eds.). Surviving the early years. The importance of Early Intervention with Babies at Risk; Karnac Books Ltd;
  • artykułów dot. tematyki przywiązania, krzywdzenia,
  • licznych wystąpień́ konferencyjnych – zagranicznych i krajowych.

Magdalena Polaszewska-Nicke – współfundatorka i prezeska Zarządu Fundacji ZERO-PIĘĆ – psycholożka, terapeutka.

Po ukończeniu studiów magisterskich na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, w ramach specjalności psychologia kliniczna, odbywała liczne kursy i szkolenia z zakresu psychoterapii relacji rodzic-niemowlę/małe dziecko, pracy psychoterapeutycznej z rodzinami z małymi dziećmi oraz z dorosłymi, w Polsce i za granicą, m.in. w Anna Freud Centre oraz School of Infant Mental Heath w Londynie. Współinicjatorka (wraz dr Magdaleną Stawicką) wieloletniej współpracy Fundacji z tą placówką.

Odbyła staż w Klinice Psychiatrii UM w Poznaniu. Współpracowała z Klubem Terapeutycznym dla Dzieci z Zaburzeniami Emocjonalnymi w Warszawie. Pracowała m.in. w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii i Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży (obecnie Mazowieckie Centrum Neuropsychiatrii), w Ośrodku Pomocy Dziecku i Rodzinie TRAD „Szansa”, w Domu Dziecka „Julin” w Kaliskach (woj. mazowieckie), przez wiele lat współpracowała z ośrodkami pomocy społecznej, wspierając dzieci, dorosłych oraz rodziny dotknięte m.in. problemami zaniedbania, przemocy i uzależnienia. Była przez kilka lat członkinią zespołu interdyscyplinarnego do spraw przeciwdziałania przemocy w rodzinie w jednej z podwarszawskich gmin.

Posiada certyfikaty z zakresu Stosowania Bayley Scales of Infant and Toddler Development (Bayley – III), oceny stylu przywiązania u małych dzieci metodą Strange Situation, programu prewencyjnego w zakresie budowania bezpiecznego przywiązania SAFE (szkolenie u K. Brischa), facylitatora Circle of Security® Parenting TrainingTM, a także Circle of Security Classroom.  Ukończyła szereg szkoleń psychoterapeutycznych, m.in. w zakresie pracy z rodzinami zastępczymi i adopcyjnymi (Trauma złożona i jej wpływ na rozwój dziecka – Dyadic Developmental Psychotherapy), terapii EMDR I i II stopnia (także w zakresie pracy z dziećmi metodą EMDR). Jest certyfikowanym praktykiem NeuroAffective and Relational Model – NARM (NARM Post master – w trakcie certyfikacji) oraz NARM Touch, Somatic Experiencing (w trakcie certyfikacji), Trauma oczami dziecka (Somatic experiencing w pracy z dziećmi – Maggie Kline) a także Neuroaffective Personality Development (Marianne Bentzen). Odbyła dwuletnie szkolenie z metody Esther Bick, Infant Observation.

Członkini World Association for Infant Mental Health.

W ramach pracy w Fundacji współtworzy i prowadzi projekty ukierunkowane na profilaktykę krzywdzenia małych dzieci, szkolenia i superwizje z zakresu zdrowia psychicznego małych dzieci dla profesjonalistów. Wraz z zespołem Fundacji ZERO-PIĘĆ dzieli się swym doświadczeniem zawodowym podczas wystąpień na konferencjach, m.in. World Association for Infant Mental Health.

Prowadzi terapię diady rodzic-niemowlę/dziecko, indywidualną dla dorosłych i rodzinną oraz warsztaty dla rodziców. Swoją pracę terapeutyczną poddaje regularnej superwizji.

Jest autorką przekładu licznych pozycji książkowych i artykułów z zakresu psychologii, m.in. książek „Przywiązanie” oraz „Separacja. Lęk i złość” Johna Bowlby’ego. Współautorka rozdziału w książce: Stawicka M., Polaszewska-Nicke M., (2016). „Toward the baby: first steps in supporting parents in early encounters with their infants. A reflection from Poland”; w: S. Acquarone (eds.). Surviving the early years. The importance of Early Intervention with Babies at Risk. London: Karnac Books Ltd.

Beata Granops – członkini zarządu Fundacji ZERO-PIĘĆ, psycholog (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu) oraz dyplomowana psychoterapeutka diady rodzic-dziecko. Ukończyła pięcioletnie szkolenie z zakresu psychoanalitycznej psychoterapii relacji rodzic-niemowlę w School of Infant Mental Health w Londynie. Specjalizuje się w terapii rodzin z małymi dziećmi, uczestnicząc w licznych szkoleniach, m.in. „Wczesne symptomy zaburzeń ze spektrum autyzmu”, „Zabawa w psychoterapii – ze szczególnym uwzględnieniem pracy z małymi dziećmi”, „Trauma w niemowlęctwie” oraz „Trauma złożona i jej wpływ na rozwój dziecka”. Odbyła szkolenie z zastosowania skali rozwojowej Bayley Scales of Infant and Toddler Development (Bayley – III) oraz roczne szkolenie INPP dotyczące diagnozowania i leczenia niedojrzałości neuromotorycznej. Jest certyfikowaną facylitatorką Circle of Security® Parenting Training™ oraz COSP Facilitator Training. Zdobyła również kwalifikacje w terapii EMDR skoncentrowanej na traumie (w tym szkolenie podstawowe poziom I i II, „Zastosowanie EMDR w pracy z dziećmi i młodzieżą” poziom I i II), a obecnie jest w trakcie dwuletniego kursu leczenia traumy rozwojowej metodą NARM™. Była członkiem zespołu terapeutycznego w Parent-Infant Clinic w Londynie, gdzie brała udział w intensywnej terapii dziecka z wczesnymi symptomami autyzmu. Ponadto pracowała jako psycholog w żłobku i przedszkolu oraz stażystka na oddziałach psychiatrycznym, neonatologicznym i pediatrycznym. Do niedawna pełniła funkcję członkini poznańskiego Zespołu ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie. Obecnie jest doktorantką na Wydziale Psychologii i Kognitywistyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, gdzie przygotowuje rozprawę doktorską dotyczącą psychologii matki w okresie okołoporodowym. W Fundacji ZERO-PIĘĆ prowadzi terapię diady rodzic-dziecko oraz terapię indywidualną, dostarcza wsparcia rodzicom w okresie okołoporodowym, współprowadzi warsztaty dla rodziców oraz dla mam z niemowlętami, grupy terapeutyczne dla dzieci, szkolenia dla kadry przedszkolnej i żłobkowej. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji.

Adam Stepnowski-Said – psycholog – absolwent psychologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ukończył Kurs podstawowy oraz Kurs dla zaawansowanych z zakresu psychoterapii systemowej indywidualnej, par, rodzinnej i grupowej, WTTS.  Uzyskał certyfikat “Circle of Security® Parenting Training™” uprawniający do prowadzenia zajęć i pracy tą metodą z rodzicami małych dzieci oraz certyfikat  „COSP™ Classroom Master Course” do pracy tą metodą z opiekunami i nauczycielami małych dzieci. Jest w trakcie 4-letniej szkoły psychoterapii zorientowanej na pracę z ciałem – metoda Alexandra Lowena (Norddeutsche Institut für Bioenergetische Analyse, NIBA, Berlin). Uczestnik wielu specjalistycznych szkoleń w obszarze wspierania dzieci i rodziców.

Doświadczenie zdobywał pracując jako psycholog w organizacjach pozarządowych wspierających rodziców i dzieci (TKOPD, Fundacja Dziecko w Centrum, Fundacja Rozwoju Motylarnia), w Ośrodku Adopcyjnym „Pro Familia”, w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie, jako psycholog w szkołach podstawowych, gimnazjach i liceum w Poznaniu. Prowadził grupową terapię dzieci i młodzieży w poznańskich świetlicach socjoterapeutycznych. Prowadził warsztaty dla rodziców oraz dla nauczycieli małych dzieci dotyczące wychowywania, grupy wsparcia dla ojców i grupy zabawowe dla ojców z małymi dziećmi. Prowadził zajęcia dla studentów pedagogiki w Collegium da Vinci w Poznaniu. Prowadził cykl spotkań szkoleniowo-superwizyjnych dla pedagogów, psychologów, asystentów rodziny i koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej zatrudnionych w MOPR w Poznaniu.

W Fundacji zajmuje się udzielaniem indywidualnych i rodzinnych konsultacji oraz terapią dzieci i ich rodzin. Prowadzi również warsztaty dla rodziców oraz warsztaty dla pracowników żłobków i przedszkoli. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji.

Anna Moczulska – absolwentka psychologii UAM w Poznaniu. Obecnie w trakcie całościowego szkolenia z psychoterapii psychoanalitycznej w PTPP. Kandydatka Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychoanalitycznej.

Prowadzi psychoterapię dorosłych, dzieci i młodzieży. Pracowała w Ośrodku Rehabilitacji Dzieci w Ginekologiczno-położniczym Szpitalu Klinicznym w Poznaniu, prowadząc konsultacje oraz wsparcie psychologiczne dla rodziców i wcześniaków. Pracuje w Poradni Zdrowia Psychicznego „Termedica” w Poznaniu, w której prowadzi terapię dzieci i młodzieży, a także konsultacje dla rodziców. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji.